lørdag 24. september 2011

12 uker!

Sitter våken i natten jeg, følte for å oppdatere litt.


Først og fremst; i dag er jeg 12 uker på vei. Det er virkelig betryggende, for da har jeg passert den mest risikable perioden. Jeg vet jo at det kan skje noe galt når som helst, men jeg forsøker å være positiv, og ønsker av hele mitt hjerte at dette skal gå bra. Skal til ultralyd på mandag allerede, tror det er det som kalles "psykososialt team" - jordmor henvendte oss til det. Det er en form for samtaleterapi i svangerskapet etter en dødfødsel. Tross i at det heter "team" kommer det bare til å være jordmor, kjæresten og meg der, tror jeg.


Jeg er veldig glad om dagen, men kan få et og annet utbrudd (er vel litt hormonell, tenker jeg). Som f.eks. i matbutikken i går. Var der med kjæresten, vi stoppet like ved babyhyllen, jeg ble stående og stirre og tenke. Tanker som "vi skulle allerede ha handlet babymat" og "skal vi noen gang få handle babymat?" kom som kastet over meg, med en voldsom kraft. Jeg begynte å gråte så jeg ristet mot skulderen til kjæresten. Det var et vondt øyeblikk, men jeg følte meg ganske fort bedre igjen etter en telefonsamtale (gråten min ble liksom avbrutt av at telefonen ringte).


Jeg kjenner fortsatt litt kribling og bobling i magen som kan være et lite nurk som spreller, men jeg er ikke sikker. Det er jo ikke lett å være sikker når man ikke ser det på en skjerm samtidig. Men det er betryggende å tro at det er den lille leieboeren som viser oss at den er der.


Om formen, så kan jeg jo si at den er veldig fin :) Er litt småkvalm igjen, men har masse positiv energi om dagen. Tror faktisk jeg har litt adrenalinkick til tider, klarer ikke holde meg i ro, noen ganger går kjeften i ett, og jeg klarer ikke sove uten å riste på føttene. Sånn var jeg da jeg var barn, og jeg har oppdaget at jeg har en tendens til å få tilbake barndomsnykker når jeg er gravid (jeg sier bare trassighet og dopapir-spising da jeg gikk med lille Linnea Aurora . . . )


Etter å ha kuttet ut parabener og begynt i noe som heter for Bioresonansbehandling, så har jeg blitt mye bedre i huden! Hvis du er nysgjerrig på hva bioresonans er, kan du sikkert bare google det. Orker ikke forklare så detaljert, men det er i alle fall en form for alternativ behandling som går på akupunkturpunkter i kroppen. Jeg ble testet for forskjellige allergier, og det slo ut på en hel haug, så nå har jeg lagt om kostholdet litt, og jeg føler meg slankere! Så er nok derfor jeg har syntes jeg hadde litt mage, fordi jeg ikke tålte maten jeg spiste (hvete, melk, egg). Hadde mistanke om at jeg ikke tålte verken hvete eller tomat, og det stemte også . . .


Når det gjelder "kuttet ut parabener", så jeg har byttet til en krem som heter Decubal. Den er fri for parabener, fargestoffer og parfyme. Jeg anbefaler den på det sterkeste, den har gjort underverker med meg! (Eller er det bioresonansbehandlingen? Hmm . . .) Her om dagen våknet jeg så fløyelsmyk i huden, at jeg prøvde å lete etter et tørt sted å klø. Det sier jo litt om hvor ille huden min har vært . . . Så dette er positivt :)


På onsdag 28. sept begynner jeg endelig å jobbe. Jeg skal ut i praksisplass hos gatemagasinet Virkelig, det skal bli spennende. Siden jeg er i så god form nå, så skal det nok gå bra. Jeg er virkelig motivert nå. Økonomien ser dessuten ut til å bli mye bedre, har nå fått innvilget arbeidsavklaringspenger, og dagsatsen min er nesten dobbelt så høy som da jeg fikk sykepenger :) Dette gir også grunnlag for foreldrepenger, så da må jeg søke om det etterhvert. Jeg har lagt opp til sparing til depositum på ny leilighet, dette skal vi klare. Er godt i gang allerede :) 

Livet ser ut til å snu i riktig retning :D 
Så lenge svangerskapet går bra nå, så skal jeg bli verdens lykkeligste menneske :D


Alt ordner seg for snille piker, er det noe som heter :)


Fredagen var en fantastisk kjærestedag - vi var ute og spiste og koste oss - følte meg som nyforelsket :)
Jeg ble også bortskjemt med en dessert jeg ikke tåler, *fniis* :) Jeg har vært så flink de siste to ukene, så kjæresten mente jeg fortjente det :)


Dette ble visst et skikkelig glad-innlegg egentlig :) 
Gleder meg masse til mandag! Håper alt går godt. Må innrømme at jeg har vært litt nervøs for noe utflod jeg har hatt de siste dagene . . . Håper ikke det betyr noe. Jordmoren sa nemlig til meg ved forrige ultralyd: "Så lenge du ikke har utflod, så skal alt være i orden." Men da hadde jeg ikke utflod - nå har jeg fått det. Det betyr sikkert ingenting, men skal spørre jordmor på mandag for sikkerhets skyld. Ser ingen hensikt i å ringe i panikk til føden, for å si det sånn, de kan nok ikke gjøre så mye i helgen uansett . . . Jeg er jo ikke så langt på vei.


2 kommentarer:

  1. Alt ordner seg for snille piker: Du har nok rett der! Håper jeg :) prøver å overbevise meg selv i det x)

    Er godt å høre at alt går bra med deg, din kjære og deres lille mirakel!<3

    SvarSlett
  2. ÅÅÅ, så deilig å høre at d går sååå bra me deg. Du veit vi håpe alle sammen i lag me deg:)

    Å at du slepp å ha all den plagen me huden e jo kjempe bra, både for fysikken og ikke minst psyken, gir et kjempe løft d der.

    Stor klem fra
    Tante Hanne <3

    SvarSlett