tirsdag 4. oktober 2011

Gravidebilder uke 12 + 6

Min søster tok noen gravidebilder av meg da jeg var 12 uker og 6 dager på vei. Hun stod for sminking av en type barnslig sol midt på magen min (hun har så mange ideer :) Må jo si at jeg følte det var litt merkelig å ha en gigantisk sol på meg, - det ble vanskelig å posere med magen, men resultatene ble jo ikke så aller verst, og jeg syns de har et budskap - dessuten føler jeg at solen ikke var en så dum idé siden magen ikke er så aaaltfor stor enda :)

PS: Magen ser jo flat ut når jeg ligger, og strekkmerkene fra forrige svangerskap gir liksom en slags effekt til sola, synes jeg :)


I dag er jeg 13 uker og 2 dager på vei. Tiden flyr avsted! Det er allerede 2 måneder siden jeg testet positivt! Jeg må jo si at jeg de siste dagene - etter at bildene over ble tatt - har følt at magen har est ut litt. Den kjennes tyngre, og den "krøller" og "bretter" seg fra innsiden, på en måte. Det kjennes i alle fall sånn ut av og til, - det kan komme som en kraftig bølging som får meg til å skvette og gjøre et lite utrop. Det skjer ofte når jeg nyser eller får et latterutbrudd, så kan virke som om det er magemusklene. Vet ikke om andre gravide der ute har opplevd det samme? Jeg hadde i alle fall ikke dette under forrige svangerskap, så det kan jo henge sammen med at jeg har vært gravid før, - men ikke nødvendigvis.

Dessuten vil jeg meddele at jeg kjenner litt mer tegn til liv nå :) Fosterbevegelsene kjennes tydeligere ut, - det er lettere å skille mellom fosterbevegelse og magetrøbbel :) Jeg gleder meg til jeg (forhåpentligvis) kan kjenne kraftigere spark! Det skal bli herlig og betryggende. Og da er det lettere å avgjøre om noe kan være galt.


Jeg kjenner spesielt mye bevegelse når jeg sitter på jobb, - ja, dere leste riktig, jeg har fått meg JOBB :D Begynte på onsdag i forrige uke hos gatemagasinet Virkelig her i Tromsø. Det er et utrolig godt arbeidsmiljø, og jeg må si at jeg stortrives der :) Er litt tungt å stå opp tidlig når jeg sliter med nattesøvnen pga. kløe (som er ekstra ille i svangerskapet), men jeg skal komme meg gjennom det, - for barnets skyld, min skyld og min kjæres skyld :)


5 kommentarer:

  1. Gratulerer igjen, er så kos å komme innom hit og lese, og se de nydelige magebildene av den vesle sola di :) Tenk som tida går! Ikke lenge til du er tobarnsmamma nå :)

    Klem Silje :)

    SvarSlett
  2. Hei, Silje :) Tusen takk, og utrolig koselig å høre fra deg! Jeg er litt dårlig å skrive mailer og slikt for tiden - hodet mitt er fylt av så mye annet! Men det hender jeg skriver til folk en gang i blant :)

    Klem

    SvarSlett
  3. Heisann Connie :) Utrolig fine mage bilder..Der koser det sikkert seg en solgutt el ei solstråle:) Syns sola på magen var vakker..Håper alt går bra med deg.og videre i svangerskapet..Prøver selv på nytt her etter at vi mistet for 3 mnd siden.da vår nydelig datter sofie ble født..Stor klem

    SvarSlett
  4. Hei, Linda. Tusen takk for fin melding!
    Huff, verden er virkelig urettferdig... Er du på englesiden? Anbefales på det sterkeste, der er det mange kloke damer! Stor klem og mange varme tanker fra meg til deg!

    SvarSlett
  5. Hei connie..Ja jeg er på englesiden..følger deg der også.:) Heter Sunshine der inne jeg..Tusen takk for varme tanker og stor klem..Sender deg det samme tilbake:)Prøvde og finne deg på facebook.men fant deg ikke..

    SvarSlett