torsdag 15. desember 2011

Ernæringsråd

Nå har jeg vært hos ernæringsfysiolog og blitt inspirert til å spise :)
Det vil si, jeg var der for å få hjelp i matveien (pga. alle mine allergier og intoleranser). Hun kunne vel egentlig ikke fortelle meg så mye jeg ikke visste fra før av, - som forventet, - men hun var veldig hyggelig. Vi satte opp en oversikt over hva jeg kan spise, og hva som inneholder proteiner og karbohydrater. Jeg fikk i hvert fall oppskrift på hjemmelagete knekkebrød og gryterett som jeg tåler. Dessuten fikk jeg et hefte om smoothies, og beskjed om å ta kalciumtilskudd under svangerskapet (900 mg. kalcium per dag er visst det gravide skal ha), da jeg ikke tåler melk.

Jeg har jo vært ganske dårlig å spise riktig den siste tiden, for jeg har vært så matlei og lei av allergier og intoleranser. Dessuten gjør svangerskapet det ekstra vanskelig å velge den "riktige" maten. 
Men nå har jeg fått fornyet mot :)
Og det er jo viktig å få ordentlig næring under svangerskapet.


Jeg fikk forresten tak i varmeflaske for noen dager siden, herlig :)
Også har jeg sjekket ut dette med leie av bekkenbelte. MediNor i Tromsø leier visst ikke ut, og jordmoren jeg snakket med i telefonen visste jo heller ingenting om dette. Så til slutt ga jeg opp håpet om at man kunne leie/låne bekkenbelte, derfor la jeg ut en liten annonse på en facebookside hvor jeg spurte om noen hadde bekkenbelte til en rimelig pris. Da er det noen som skriver at det går an å låne på helsestasjon eller hos fysioterapeut. Det var også noen som tilbød meg et bekkenbelte til en rimelig pris.


Vi får se hva jeg gjør, først og fremst skal jeg til legen i morgen tidlig og få orden på noen ting, blant annet skal jeg få henne til å henvise meg til fysioterapeut, siden dette tydeligvis går under svangerskapsomsorgen (er veldig plaga med ryggen). Da skal jeg spørre henne om dette med bekkenbelte. Hvis ikke jeg får lånt et bekkenbelte før jul, så tar jeg heller imot det rimelige tilbudet. Er jo like greit da, orker ikke vente helt til januar på bekkenbelte . . .


Vel, det var det. Mange detaljer som vanlig :)
Og ja . . . På lørdag har jeg lånt bort kroppen min i 24 uker, men leiekontrakten går ikke ut før 9. april. Så er enda 16 uker igjen da, med mindre han flytter ut litt før :) Så lenge han vokser seg stor og sterk og kommer ut frisk og god og glad, så skal jeg være fornøyd

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar