lørdag 13. august 2011

Oppkasttrang

Nå fikk jeg nettopp min første ordentlige oppkasttrang under dette svangerskapet. Jeg måtte springe og sette meg foran do, bare for sikkerhetsskyld. Jeg klarte ikke å kaste ordentlig opp, det klarte jeg heller ikke sist gang jeg gikk gravid. Bortsett fra de 3 gangene etter overståtte 3 verste måneder, men det tror jeg hadde sammenheng med at jeg var syk og hostet til jeg fikk brekninger. Så sånn sett var jeg heldig da.


Grunnen til at jeg oppdaterer om hver minste lille ting under mitt nye svangerskap, er - som jeg nevnte tidligere - at jeg vil ta vare på alle mulige minner. Man glemmer lett de små ting, og da er det fint å ha noe å lese tilbake på. I alle fall dersom svangerskapet skulle ende i katastrofe nok en gang...


Jeg har kjent meg litt motløs i dag, vært kjempenervøs for leieboeren i magen. Jeg må virkelig forsøke å holde motet oppe, og holde på gladfølelsen og takknemligheten for å få en ny sjanse til å bli praktiserende mamma. Jeg må ikke glemme hvor heldig jeg er.


"En glad og positiv mamma, er en god mamma." - Jeg bare gjentar dette for å minne meg selv på hvor viktig det er å være glad under svangerskapet (og etterpå), for barnets skyld.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar