mandag 29. august 2011

I dårlig form

Ville bare oppdatere om formen min om dagen: Psykisk har jeg det faktisk veldig bra, men ellers er jeg i veldig dårlig form. Kan ikke huske at jeg var i så dårlig form sist gang jeg var gravid - men hver graviditet er jo forskjellig, som de sier. Jeg er altså konstant forkjøla (en god porsjon forkjølelse), trøtt og sliten. Eksemen har blusset opp, og ingenting av kremer virker noe særlig, så det klør og klør om natten slik at jeg ikke får sove. Jeg får nesten hetetokter når jeg ligger under dynen (vinduet står på vidt gap, og jeg bruker vifte), og det hender også at jeg våkner med en dundrende hodepine. Så her i gården blir det soving når jeg ikke lenger klarer å holde meg våken. Kvalmen har dessuten kommet for fullt nå. Jeg blir kvalm bare jeg tenker på å spise. Tåler ikke å se mat, for ikke å snakke om hvor kvalm jeg ble av å gå i butikken. Men spise må jeg gjøre uansett hvor kvalm jeg blir.


I går satt jeg og spiste et eple. Plutselig fikk jeg en brekning og fór opp av stolen og begynte å springe mot badet. På veien løp jeg så klart rett på mamma, som plutselig bestemte seg for å komme gående. Jeg skvatt sånn at tårene begynte å renne på vei mot badet, men jeg hadde jo ikke vondt noe sted - mamma hadde tydeligvis fått litt vondt... Da jeg kom inn på badet, ble det en salig røre av tårer, snørr og oppkast. Så det var det eplet... 


Det var første gangen jeg kastet opp under dette svangerskapet. Under forrige svangerskap, kastet jeg som sagt ikke opp før jeg var 4 mnd på vei, og det skyltes nok en vond hoste som ga meg brekninger. Jeg sliter vanligvis med å kaste opp uansett hvor kvalm jeg er, så det var litt godt å få det til, følte meg mindre kvalm etterpå.


Vel, det var den oppdateringen. Ha det så lenge.


1 kommentar:

  1. "Godt" å høre du er dårlig, siden det faktisk er et positivt tegn :)

    KLEM silje

    SvarSlett