torsdag 2. februar 2012

Et unødvendig innlegg om en nokså unødvendig dag...

Bortsett fra at lillegull i magen har brukt dagen på å vokse, så har denne dagen vært ganske så lite meningsfylt. Noen vil kanskje mene at den har vært innholdsrik, - og det har den kanskje? - men jeg fikk ikke noe særlig mer enn litt tilfeldig trim og eksemutbrudd ut av dagen.


Jeg sov lenge i dag, etter en nokså lang dag i går. (Kommer tilbake til gårsdagen senere, for akkurat nå føler jeg litt for klage på hvordan kvelden min ble.)


Jeg har nå returnert hjem til byen for å bli her en stund (har vært mye i Storfjord hos mamma i januar måned). Ønsker nå å ta tak i baby-forberedelsene. Dessuten er min kjære hjemme igjen etter 3-4 ukers-oppholdet i Nordreisa-området. Han bestod forresten oppkjøringa med glans på tirsdag! Gratulerer, kjæresten min


Vel, tilbake til dagen i dag. Jeg har oppdaget at Tromsø har fått nye busser, hybridbusser. Og det er jo vel så bra det, jeg mener - miljømessig sett. Men behøver alle bussene å være så trege? Og hvorfor er det så vanskelig å finne rutetabellene på Internett? Og hvorfor er reiseplanleggeren (på nett) så treg nå da?


Jeg fant jo fort ut at det ikke lenger er Cominor som eier bybussene, men Nobina. Men sjåførene er nå vel ikke byttet ut av den grunn? Det kan jeg ikke tenke meg. Så hvorfor er bussene så trege da? Kjører hybridbusser saktere enn de vanlige bussene, slik at de ikke klarer å holde ruta si?


Det som skjedde i dag, var som sagt at jeg sov lenge. Når jeg da stod opp, vandret jeg rundt i store joggeklær hele for/ettermiddagen og bare slappet av egentlig. Jeg hadde avtalt å treffe min venninne Viveka i kveld. Vi har ikke sett hverandre på en stund. Jeg snakket med henne og fikk avtalt at vi skulle dra hjem til henne i 19-tiden. Planen var å møtes på samme buss (rute 24), men  for å få til det, måtte vi kombinere med andre bussruter og møtes på halvveien. Men da den ene bussen etter den andre var bortimot en halvtime forsinket, ga vi opp forsøket på å treffes. Og jeg surret ute i en hel time for å prøve å finne en buss som gjorde at jeg rakk å møte Viveka på rute 24. Det var kaldt, og jeg med min eksem tåler ikke kulde. For en gangs skyld hadde jeg ordnet meg, sminket meg (tåler ikke sminke), krøllet håret og forsøkt å kle meg litt moteriktig (noe som er vanskelig når man er gravid, har stortsett gått i pysj og joggebukser i det siste), også var all pyntingen forgjeves! Forresten klarte jeg å skjære fingeren på en barberhøvel da jeg stakk hånda ned i en toalettmappe for å finne et smykke, snakk om uflaks! Så der måtte det plastres, skal ikke mye til for at en finger fossblør . . . :)


Så var det "gårsdagen", - jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke ble ferdig å skrive dette innlegget 2. februar (i dag er det 5. februar), så nå husker jeg ikke helt nøyaktig hva som skjedde 1. februar, men det jeg vet er at jeg og kjæresten gikk gjennom alle eskene med babytøy som tanta mi sendte oppover da vi ventet Linnea Aurora (vi rakk ikke å gå gjennom absolutt alle eskene sist). Det var ekstremt masse rosa der, så det meste ble pakket ned i en stor eske, teipet godt igjen og satt ut i boden. Det var jo ikke bare babytøy i disse eskene, men også leker, informasjonsbøker/hefter om svangerskap, barnemat, spebarnstiden etc. (rart at vi skal lese gjennom dette først nå, og ikke for over et år siden), en ammepumpe og noen mammaklær. Dessuten var det en babygym i plast der, en bæresele og en babyhuske til å henge i døra :-) Noe av dette pakket vi jo opp tidligere da, men det ble pakket ned igjen siden vi ikke fikk bruk for det.


Der var også et fat som min pappa brukte da han var liten. Det var litt sårt å finne dette fatet, for det var en lapp festet på hvor det stod "tenkte det kunne være gøy til første barnebarn". Nå blir det jo ikke første barnebarn lenger, men andre. Skal legge den lappen i Linnea sin minne-eske :-)


Etter å ha gått gjennom alt, stod det igjen 7 eller 8 tomme "Smart Post"-esker, og de klærne vi tok vare på til lillegutten, stablet vi oppi vogga enn så lenge. 


Jeg vil takke tanta mi for å ha sendt oppover alt sammen, og jeg håper jo at det rosa kommer til nytte en dag! Føler ikke helt for å "gi det videre" før vi selv har fått brukt det, på en måte . . .


OPPDATERING: Jeg har funnet ut at det nye buss-selskapet Nobina fører nye rutiner. Det er ingen innlagte pauser mellom bussrutene, slik at når f.eks. rute 26 kommer til sitt endestopp, må sjåføren gå direkte over på en annen bussrute og kjøre den videre. Dette fører jo til at eventuelle små forsinkelser blir samlet opp i løpet av dagen og blir til laange forsinkelser fordi buss-sjåførene ikke har noe tid å hente seg inn på. Smart system?? NEI! Dere kan tro Nobina har fått mye klager . . .


Veldig urelevant på gravid-bloggen, men . . . Ja, ja. Jeg har lest mye unødvendige blogginnlegg i mitt liv.

Og forresten, er fonten min irriterende stor? For har merket at det ser forskjellig ut på forskjellige maskiner, men føler at fonttypen ser så rar ut i mindre fontstørrelse . . .



2 kommentarer: